A politikai reklámra a közösségi médiában legtöbbet költő magyar szervezetek listáján az első három helyezett a NER-hez köthető.
Párját ritkítja a magyar politikai propaganda intenzitása – írta meg elemzésében a G7.
A politikai reklámra a közösségi médiában legtöbbet költő magyar szervezetek listáján az első három helyezett Orbánékhoz köthető.
A 2019 áprilisában induló mérésben a kormánypárti propagandát legnagyobb erővel toló Megafon áll az élen. Január végéig 580 milliót költöttek el az összesen 3,4 milliárdosra kimutatott politikai hirdetésekből. A legtöbbet költő szervezetek között második helyen a Fidesz áll, 507 millióval, őket a kormány követi 500 millióval.
Összességében az látszik, hogy a Facebookon elköltött súlyos milliárdok közel kétharmada köthető a NER-hez.
A G7 nemzetközi összehasonlítást is végzett, hogy kiderüljön, vajon ez csak nekünk tűnik soknak, vagy teljesen beleillik a nemzetközi trendekbe? Nos, nem, a magyar költés más országokkal összevetve is rengeteg.
A 40 vizsgált ország közül csak az Egyesült Államokban és Ukrajnában költöttek többet a GDP arányában politikai Facebook-hirdetésekre, mint hazánkban. A politikai reklámok mennyisége is kiemelkedő idehaza: Magyarországon 12,7 reklám jut ezer emberre, aminél csak Dánia, Ciprus és az Egyesült Államok adata magasabb.
Szóval ha a Facebook-ot görgetve túl soknak érzed, hogy lassan fépercenként kerül a szemed elé egy közpénzekből megtolt kormányhazugság, akkor igazad van.
Ömlik a pénz az Aktuális fideszes propagandaportálba
Az Aktuális néven futó szennyportál egy hét alatt 20 millió forintot költött reklámra, miközben az orbánista fiúkat-lányokat tömörítő Megafon behúzta a kéziféket. Persze még így is pofátlanul sokba fájnak.
10 nap alatt 54 millió forintot költött a Fidesz Márki-Zay lejáratására - ennyire rettegnek?
A fideszes csicskák nagyon félnek a 2022-es választásokon gyakorlatilag borítékolható vereségüktől: az ellenzék közös jelöltjének lejáratására 54 milliót költöttek el a pénzünkből egy hét alatt, csak a közösségi médiában. Mi jöhet még?
Közel 100 milliónkat szórta el egy hét alatt fideszes csicskákra a kormány
Kidobott pénz volt, csak hát a mi pénzünk: a fideszes megmondóemberek reklámozására fejenként többet költöttek múlt héten, mint az előválasztás csúcspontján kampányoló jelöltek együtt.