Május közepe óta YouTube-reklámok és facebookos szponzorált posztok formájában 130 millió forintot költött a Fidesz és holdudvara a Karácsony Gergely elleni kampányra - derül ki a Telex birtokába jutott elemzésből.
Korábban megírtuk, hogy 600 millió forintot szán a Fidesz arra, hogy gyűlöletkampányt folytasson Karácsony Gergely ellen.
Eddig ennek nagyjából a negyedét már biztosan elhasználták. Összesen a Facebookon 125 millió forintot, a Youtube-on pedig 53 milliót költöttek politikai hirdetésekre ebben az időszakban. Ebből pedig a Karácsony Gergely ellen kampányoló, gyakran karaktergyilkos, lejárató tartalmakra körülbelül 130 millió jutott.
Miként a Telex írja, a Fidesz és a Megafon költései adták a kampány finanszírozásának a 97%-át, emellett aprópénznek tűnő összegekkel szálltak még be más fideszes oldalak, mint Hollik István (950 ezer Ft), az Origo (560 ezer), a Fidelitas (310 ezer), a közmédia Híradója (170 ezer) és a Pesti Srácok/Pesti TV (515 ezer).
A Telex cikke itt olvasható: