Portálunknak nyilatkozott egy bajai fiatal pedagógus, Czuppon Tibor, aki lesújtó véleményt alkotott a NAT-ról.
Czuppon Tibor véleménye:
A mai magyar közoktatás színvonala nagyon alacsony szintre süllyedt az utóbbi évek során.
Az új Nemzeti Alaptanterv bevezetésével nem, hogy javult volna a helyzet, sokkal inkább kaotikusabbá vált.
Az egész oktatási rendszer az összeomlás határán áll. Ha nem lennének még lelkiismeretes pedagógusok – akik mellesleg nem a „fantasztikusan” kialakított bérek miatt, hanem hivatástudatuk miatt maradtak a pályán –, az teljes egészében romba dőlt volna.
A NAT-tal kapcsolatban rengeteg kritika jelent meg: egyre több oktatási intézmény pedagógusai csatlakoznak a tantervet ellenző petícióhoz – még ha a kormány ennek ellenkezőjét is állítja.
Szomorú "újdonság", hogy növelik az elsajátítandó lexikai tudás mennyiségét; elősegítik a természettudományos tárgyak leépítését az óraszámok csökkentésével.
Véleményem szerint, az új NAT az oktatási színtér szereplőinek a legkevésbé sem kedvez: mindkét oldal (tanuló és tanár egyaránt) terheinek növekedésével jár, annak ellenére, hogy azok csökkentésére volna szükség.
Aggodalommal tölt el a tudat, hogy az új tanterv készítése során ignorálták azon szakemberek (tanítók, tanárok, egyéb pedagógiai szakemberek, kutatók, stb.) véleményét, akik az oktatás területén szerzett tapasztalataik alapján hozzájárulhattak volna e dokumentum kidolgozásához, hogy az szakmai és minőségi szempontból is megállja a helyét.
Elképzelhetőnek tartom, hogy a tanterv olyan „szakemberek” bevonásával készült, majd került publikálásra, akik pályafutásuk során egy tanórát sem tartottak meg
– ez lehet a magyarázat arra, hogy spektrumában nem a képességfejlesztő pedagógia jelent meg, illetve hogy az önálló, kritikai gondolkodást, valamint a személyiség harmonikus fejlődését nem támogatja.
Csatlakozom a Magyartanárok Egyesületének álláspontjához, és egyetértek azon kollégákkal, akik már megfogalmazták kritikáikat az új NAT-tal kapcsolatban.