Baján még mindig botrányként kezelik a helyi polgármester asszony, Nyirati Klára kijelentését, miszerint fizetőssé tenné a parkolást.
A Bácskai Horizont készített vele interjút, ahol a parkolás mizériáján kívül a Szentháromság tér közlekedési rendjének átalakításával kapcsolatban is kifaggatták.
Nyirati kiemelte, a jelenlegi forgalmi rend január 31-ig fog tartani. A polgármester szakértő segítségét kérte, hogy készítsen egy olyan tervezetet arról, hogyan lehetne a közlekedést megfelelően optimalizálni és átalakítani. Ennek két fontosabb oka is van, egyrészt az, hogy megszűnjön az állandó torlódás, másrészt esztétikai szempontokat is figyelembe kell venniük. A városvezetésnek sokan jelezték, hogy a téren keresztül haladó átló igencsak rossz állapotban van. A Kommunális Szolgáltató végzi ennek felmérését, hogy tisztán átlássák, pontosan milyen változtatásokat kell majd végrehajtani. Ez utóbbi azonban elég időigényes, a forgalmat pedig nem engedhetik át rajta, ameddig nincs kész.
Az új forgalmi rend nem egyenlő a körforgalommal marad, hiszen ők is látják, hogy nagyobb forgalmat generál, lassú és egyáltalán nem célszerű. Csupán az Adventi Vásár alkalmából lett felállítva.
A jövőben is megmarad a tér egy bizonyos része parkolónak.
Az autókat nem fogják teljesen kitiltani a térről, ugyanis szükség van pakrolóhelyekre az üzletek és hotelek könnyű megközelítése érdekében. "Az, hogy fizetős lesz-e, milyen mértékben és hogyan, illetve melyik részén lesz a városnak fizetős parkolás, az még vita kérdése. Sokan sokféle véleményt képviselnek a szakértők, a lakosság." - fogalmazott Nyirati. Ennek érdekében készítették el a 'Ha én lennék Baja polgármestere' Facebook oldalt, ahol mindenki szíve joga szerint leírhatja véleményét bizonyos témák tekintetében, jelen esetünkben a fizetős parkolás révén is.
Baja azon kivételes helyiségek közé tartozik, ahol nincsen parkolódíj.
De bőven meg van ennek a hátulütője is; a téren rengeteg olyan autót találni, amelyeken fel van tüntetve, hogy eladók és folyamatosan ott parkolnak. Emelett nagyon sokan használják a teret garázsnak, ahelyett, hogy bérelnének vagy vásárolnának egyet. Nyirati elárulta, tudja, hogy az emberek nem szeretnek azért fizetni, amit ingyen is megoldhatnak, de valahol kell egy bizonyos határt szabniuk.
"Nem is a pénzbevétel a cél a parkolási díjjal, hanem az, hogy a város levegőhöz jusson."
A tömegközlekedés modernizálása és bővítése a tervek között szerepel.
Nyirati hozzátette, most nagyon rossz a bajai tömegközlekedés, nincsen elég vonal és ritkán járnak a buszok is, de két éven belül szeretnének olyan tömegközlekedést kiépíteni, amely mindenféle igényt megfelelően kielégít.