Piaci pletykák szerint a magyar kormány akár 4,44 milliárd eurót, vagyis 1600 milliárd forintot is hajlandó fizetni. Ez az eltapsolt magánnyugdíjvagyon összegének több, mint a fele. Vagy ha úgy tetszik: 3 Fudan Egyetem ára.
A Budapest Airport tulajdonosai a cég közös átvilágítási eljárását kezdeményezték a magyar kormánynál – jelentette be a többségi tulajdonos, az AviAlliance GmbH, aki szerint ez a lehetséges első lépés a repülőtér eladása felé - írta meg a hvg.hu.
Az AviAlliance közleménye szerint
a magyar kormány elfogadta a feltételeket a hivatalos tárgyalások megkezdéséhez" ezért úgy döntöttek, hogy elindítják az átvilágítási folyamatot. "Ez egy lehetséges első lépés a repülőtér eladása felé, ugyanakkor hangsúlyozni kívánjuk, hogy a folyamat kimenetele bizonytalan
Több, mint egy éve számoltunk be először arról, hogy Orbánék rátennék a kezüket a Ferihegyi reptérre is.
Orbán évek óta szeretné kivásárolni a Budapest Airport Zrt. részvényeseit a cégből.
A Budapest Airport fő tulajdonosa akkor még csak fontolóra sem vette a kéretlen vevőjelöltek ajánlatát, de az Orbán strómanjaként eljáró Jellinek Dániel vezette konzorcium a határozott elutasítás ellenére sem tett le az üzletről.
És azóta folyamatosan megy a tulajdonosok állami segédlettel történő nyomasztása.
Tavasszal a MOL Fideszhez ezer szállal kötödő vezetője, Hernádi Zsolt utalást tett arra is, hogy a Jellinek-féle csapatban is jelen lévő olajcég önállóan is megpróbálhatja megszerezni a repülőteret. A nyáron pedig Palkovics miniszter ejtett el pár zsarolás-ízű mondatot. Azt nyilatkozta a kormánypropagandát vallásos köntösbe öltöztető vasárnap.hu portálnak, hogy az állam is tesz egy "előnyös ajánlatot" a budapesti reptér megvásárlására, de ha nem akarják eladni nekik, akkor majd "megoldják máshogyan".
Don Corleone se fogalmazhatott volna szebben.
Korábban a reptér tulajdonosai is hangot adtak félelmeiknek, hogy a magyar kormány nyomást gyakorolhat rájuk, hogy meggondolják magukat, például elvághatják őket a pandémia alatt juttatott támogatásoktól, vagy megakadályozhatják a létesítményfejlesztések engedélyezését. Legutóbb pl. a magyar kormány a nyáron benyújtott, a csomópont egyik termináljának újranyitásával kapcsolatos kérést hátráltatta.
A Budapest Airport tulajdonosai október elején kaptak új ajánlatot. Piaci pletykák szerint a magyar kormány akár 4,44 milliárd eurót, vagyis 1600 milliárd forintot is hajlandó fizetni.
Ez az eltapsolt magánnyugdíjvagyon összegének több, mint a fele. Vagy ha úgy tetszik: 3 Fudan Egyetem ára.
A kormány nevében a tárgyalásokat az az Innovációs és Technológiai Minisztérium vezeti, amelynek élén a fentebb már említett Palkovics László áll, de egyébként a repülőtér tulajdonosai úgy értesültek, hogy gyakorlatilag ugyanarról a konzorciumról van szó, mint amelyik mér tavaly is próbálkozott.
A magyar kormány az év végéig szeretné lezárni a vásárlást.
Ez teljesen beleillik abba a képbe, hogy rohamléptekben el akarnak intézni mindent bármi áron, mert félnek a kormányváltástól, és kész helyzet elé akarják állítani az utódaikat. Valószínűnek tűnik, hogy a siettség oka az, hogy legyen idő még április előtt a Budapest Airport üzemeltetését is az autópálya-koncessziókhoz hasonló módon hosszútávon kijátszani az egyik Orbán-stróman NER-oligarchának.
Nem adta fel Orbán a Ferihegyi reptér megszerzésének tervét
Egy, a kormány által vezetett konzorcium új ajánlatot tett a repülőtér többségi részesedésének megvásárlására, és lehet, hogy most sikerrel járnak. Már egy éve próbálkoznak kitartóan.
Orbán mindenáron be akarja zsákolni Ferihegyet, akár zsarolás árán is
Palkovics azt nyilatkozta, hogy tesznek ugyan egy "előnyös ajánlatot" a budapesti reptér megvásárlására, de ha nem akarják eladni nekik, akkor majd "megoldják máshogyan".
Újabb kínai-magyar együttműködés: létrejön a légi Selyemút Ferihegy végállomással
Tovább nő a gépjárművek okozta zaj- és levegőszennyezés a környező településeken.