A tesztidőszak alatt a buszok lényegesen gyorsabban közlekedtek a hídon, mint a felújítást megelőző forgalmi rend idején, így csökkent a menetidő. Ez Pestről Budára történő utazáskor - egy teljes nap esetében - 44 százalékos, csúcsidőben 54 százalékos csökkenést jelent. Az utasok számára tehát két percet is meg tudtak takarítani.
Lánchídon a jelenleg érvényben lévő "autómentes" forgalmi rend fenntartását javasolja a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) - közölte a társaság vezérigazgatója kedden, sajtótájékoztatón.
Walter Katalin elmondta, a BKK az elemzésük alapján azt javasolja, hogy a Lánchídon a felújítás befejezését követően is maradjon fenn a tesztidőszak forgalmi rendje.
A Lánchidat 2022. december 16-án helyezték ideiglenes forgalomba, azóta használhatják a BKK járatai, a taxik, valamint a kerékpárral, a motorkerékpárral és a segédmotoros kerékpárral közlekedők. A személy- és egyéb gépjárművel közlekedők az ideiglenes forgalmi rend értelmében nem mehetnek a hídra, behajtani tilos tábla figyelmeztet erre. Gyalog a felújítás végleges szakaszának lezárta után lehet használni a hidat.
Walter Katalin közölte azt is, hogy a Lánchíd felújítása ütemterv szerint és "költségkereten belül" halad.
Balogh Samu - Karácsony Gergely főpolgármester kabinetfőnöke - emlékeztetett, a Lánchíd végleges forgalmi rendjéről a fővárosiak dönthetnek majd az "első budapesti lakógyűlésen".
Az elmúlt féléves tesztidőszak gyorsabb buszközlekedést és több járatot eredményezett - fogalmazott.
Az elemzés részleteit ismertetve Bodor Ádám, a BKK mobilitásfejlesztési igazgatója elmondta: a tesztidőszak alatt a buszok lényegesen gyorsabban közlekedtek a hídon, mint a felújítást megelőző forgalmi rend idején, így csökkent a menetidő.
Ez Pestről Budára történő utazáskor - egy teljes nap esetében - 44 százalékos, csúcsidőben 54 százalékos csökkenést jelent. Az utasok számára tehát két percet is "meg tudunk takarítani" - közölte, hozzátéve, hogy - 2,2 perccel - sűrűbben követik egymást a buszok a Lánchídon.
Május elsejétől már öt járat használja a hidat és óránként 21-ről 27-re emelkedett - irányonként - a buszok száma - jegyezte meg Bodor Ádám, közölve azt is, hogy ezzel 1080-ról 1600 növekedett a férőhelyek száma a buszokon.
Rámutatott, a "közlekedési munkamegosztás" megváltozásával, alapvetően azért, mert többen választják a tömegközlekedést, naponta, városi szinten 29 tonnával csökken a szén-dioxid-kibocsátás. Ez a híd környezetében napi 1 tonna csökkenést jelent - mondta Bodor Ádám.
Kiemelte, azzal, hogy "nem dugóban áll" a Lánchíd és annak térségei, lehetőség nyílik arra, hogy valóban olyan élhető városi tereket alakítsunk ki, ahol nem a közlekedésé a fő szerep. Továbbá lehetőség nyílik a Városligettől az Andrássy úton és a József Attila utcán keresztül egy "gyalogosbarát korridor megnyitására is" - mondta Bodor Ádám.
Közölte, a jelenlegi forgalmi rend vonzóbbá tette a kerékpárosok számára is a Lánchidat: áprilisi adatok szerint 1958 biciklis haladt át a hídon egy nap, és ez kétszer több mint 2019-ben.
Bodor Ádám elmondta azt is, hogy a hídon naponta már 16 ezren utaznak a közösségi közlekedés járataival, ez a szám 2019-ben 14 ezer volt.
Közölte, a tesztidőszak alatt "lényegesen kevesebb lett a dugó", átlagosan 14 százalékkal csökkent a torlódásban eltöltött idő Budapesten. Munkanapokon 40 ezer járművel csökkent a fővárosi hidak forgalma - tette hozzá.
A BKK-jelentést a társaság honlapján - bkk.hu/fejlesztesek/lanchid/legyen-a-lanchid-a-haladas-szimboluma/ - közzétették.
Kérdésre válaszolva Balogh Samu közölte, a felújítás végéig születik majd döntés arról, hogy kik használhatják a hidat. Azt érzékelik, hogy "a kormány ezt a döntést szeretné magához rántani azzal, hogy zsarolja a főváros vezetését a Lánchíddal kapcsolatban" - mondta.
(MTI)
A Lánchíd és a Deák téri metró felújítása akár 6-7 perccel is lerövidítheti az utazást - videó
Iődutazás: A dugómentes Lánchíd és az M3 új liftjeinek köszönhetően akár kettővel korábbi metrót el lehet érni a Deák Ferenc téren, mint a felújítás kezdete előtt.
Jól működik az új forgalmi rend a Lánchídon
Gyorsabb és kiszámíthatóbb lett a buszközlekedés a dugó nélküli Lánchídon.
Megint a főváros kárára trükközik a kormány: nem fizetné ki a Lánchíd felújítására szánt 6 milliárd forintot
A kormány most épp azért nem akarja kifizetni a Lánchíd felújítására ígért hatmilliárdos támogatás a fővárosnak, mert állítólag annak feltétele, hogy visszatérjenek az autók Budapest legrégebbi és legkisebb hídjára. Persze ez hazugság, Karácsony Gergely iratokkal és videóval cáfolt.