A Financial Times egykori újságírója a kommunista Kína által Magyarországra erőltetett felesleges vasútfejlesztési beruházást elemezte.
A Klubrádió nemzetközi lapszemléjében hívták fel a figyelmet Kester Eddy írására. A Financial Times és sok egyéb amerikai újság volt budapesti tudósítója Perspektíva Budapestről című blogjában írt az enyhe kifejezéssel "ellentmondásos projektnek" nevezett gigaberuházásról.
"A magyar kormány azt állíltja, hogy az eddigi 8 óra helyett feleannyi ideig, mindössze négy óráig tart majd a két város közötti út. Ez nem lesz nehéz, mert jelenleg kb. 50 km/h sebességgel haladnak a vonatok ezen a szakaszon."
A szerző mindössze 8 másik utassal zötyögött végig a vonattal bejárható szakaszon. A személyszállítási kihasználtság koronavírustól függetlenül sem volt túl magas.
Az iszonyatos pénzekbe kerülő beruházást szupertitkosan kezeli a vámpírkormány.
Sunyítanak, mert tudják, hogy még a Fidesz-szavazók is utcára mennének, ha fény derülne a mocskos ügy részleteire.
A szerb kormány sem túl bőbeszédű. Hozzájuk is elérhettek a Kínai Kommunista Párt csápjai. A tudósító gúnyosan úgy fogalmaz, hogy "belőlük is épp ugyanolyan reménytelen bármit kihúzni, mint amilyen nehéz lenne mondjuk az észak-koreai emberjogi minisztériumból."
Ez a projekt csak Kínának jó: Magyarországon keresztül árasztanák el egész Európát az ócska kínai bóvlival!
Kester Eddy az út során alig találkozott egy-két tehervonattal. Amiket látott azoknak is legalább a harmada üres vagonokkal közlekedett. Tehát jelenleg nincs igény a teherszállítási kapacitás növelésére. Tekintve, hogy a kínaiak ennyire akarják ezt a fejlesztést, nem nehéz kitalálni, hogy kinek az érdeke a vasútvonal felújítása.