A megyei portáltól kezdve a közösségi médiáig minden tele van a kormánypártiak fizetett hirdetéseivel. Finoman szólva sem kiegyenlített a küzdelem.
Nem mondunk újat azzal, hogy a megyei „hírportálok” a Mediaworks Hungary Zrt. alá tartoznak, ami Közép Európai Sajtó és Média Alapítványhoz, azaz a KESMA-hoz. Ezek az erősen részrehajló, fideszesített portálok gyakorlatilag ellenőrzés nélkül (emlékszünk még rá, hogy „sbfgjgkhgfdesss”?) hozzák le féligazságokat, álhíreket. Persze csak olyasmit, ami a Fidesznek kedvez. A kormánypárttal ellentétes nézeteket vallókat – legyenek azok pártok, civilek, ismert emberek – rendre gyalázzák, hitelteleníteni próbálják, ahogy azt egy jóféle lejárató kampányban szokás csinálni. Nem kivétel ez alól a BAON sem.
Fizetett hirdetések itt, fizetett hirdetések ott – de ki fizeti?
A kampány alatt a BAON Facebook-oldalán is megjelentek olyan hirdetések, amelyeket a kiadó fizet. A probléma azzal van, hogy ezek a Fidesz-KDNP jelöltjeit propagálják, igyekeznek őket legelőnyösebb oldalukról bemutatni. Munkahelyek, járdák, összefogás, egység és hasonlók – ezzel házaltak a jelöltek, a BAON pedig terjeszti az „igét”.
És az csak költések egyik oldala.
Van pénz lóvéra Baján is – legalábbis a kormánypárti oldalon
A Bácskai Horizont utánajárt annak, hogy kik, mennyit és miből költöttek reklámra a Facebookon február 26. és május 26. között. Az eredmények (a “k”ezret jelent):
Csak a polgármesterjelölt, Kámánné dr. Bari Bernadett 481 600 forintot költött eddig.
Ez itt pedig a bajai fideszeseket támogató szereplők költéseit mutatja.
Összehasonlításképpen ezt is megmutatjuk.